mandag 1. august 2011

På torsdag den 28. var siste sjangs til å ta farvell med alle der hjemme, og ja, det var hardt! Vi reiste nemlig fredags morgen til Oslo by car, så sov vi der til lørdag. Så til fredagen måtte alt være ferdig pakket og alle måtte være ferdig skvist av meg.

Day 1: På lørdag ringte vekkerklokka kl. 04.20, fordi vi måtte være på flyplassen kl 05.55, og vi hadde et stykke å kjøre. Vi ble møt av en STS-representant, og vi sjekket inn og leverte bagasjen. Etterpå fikk vi møte 8 (?) andre sts-studenter som også skulle dra fra Oslo.
Kl. 07.55 reiste flyet til London, og der møtte vi andre sts-studenter fra hele verden, så nå var vi ca. 30-40 stk på tur! :) Etter en del venting på flyplassen fikk vi satt oss på flyet til Chicago, og tror alle var like spente! Da vi kom fram til Chicago, måtte vi sjekke inn alt bagasjen på nytt, fordi nå skulle vi alle hver vår veg. Scary! Vi skjekket inn, og jeg gruet meg til å finne fram på en STOR (!!) flyplass helt alene, men neida, fra samme terminalen som jeg skulla dra fra, skulle også søte Sara dra fra, heldigvis :) Sara skulla dra ca 1,5 time før meg, så jeg ble sittende litt alene likevell.. Men da funker se og hør veldig bra ;) Jeg gikk ofte å skjekket tidene og det forskjellige avgangs terminalene til flyet, og ikke lenge før jeg skulle dra, fant jeg ut at flyet hadde blitt flyttet, så da var det bare å dra raua bort til den nye avgangshallen. (Myeav dette er sikkert ikke gøy å lese for de fleste av dere, men alt er gøy for ho mor tenker jeg :))
Okei, nå var jeg veldig spent, og veeeeldig nervøs! Da jeg satt meg på flyet til Arizona, var det bare omtrent 4 timer til jeg skulle treffe vertsfamilien. DEN følelsen der, den kan bare ikke beskrives! Skummelt x 1000000000!! Men jeg sovnet før flyet rakk å lette, og våknet ikke lenge før vi landet. Fjo! Så da jeg gikk ut av flyet, kom alle slags tanker opp i hodet mitt. Som hva er det gjør? Går det ann å snu? Hva har gjort nå? Hva skal jeg si? Men jeg fant ut at det er dette jeg har hatt lyst til, og endelig gjør jeg det! Smilet kom, og jeg var klar for å gå ut og møte dem. Der sto de, med stoore plakater; "Welcome to Arizona, Hilde" og bilder av det amerikanske flagget. ENDELIG var jeg her! :D Vi dro fra flyplassen, og jeg ble "bombandert" av spørsmål om Norge og alle andre ting, men koslelig var det jo! :) Vi kjørte i ca en halv time, og på vegen stoppet vi innom noe chicken greier å tok med oss noe mat hjem, før vi la oss og skulle lade opp til en ny og varm dag! :)
Jeg våknet kl 4 om natta, og var lys våken pga tidsforkjellen ( 9 t forskjell), men fikk heldigvis sovnet etterhvert! :)

Day 2: På søndagen våknet jeg til lukten av egg og bacon, yummi :) etter frokost reiste vi i kirka (Rock Point), og det var faktisk drit kult! Det var akkurat som å være på en stor Rocka-lovsang konsert, og de hadde en veldig morsom pastor. Og slik var det visst hver søndag, så da er det bare å glede seg til neste, hehe :) Utover dagen var fikk vi besøk av fetteren til Erin og Holden, så han skulle være her noen dager. Meg og Erin reiste ut for å se hele gården og alle dyrene. og kl 16.30 hadde jeg avtale med Penny, min områderepresentant. Vi skal møtes ca en dag i mnd, bare for å snakke om meg og mine opplevelser, både gode og vonde. Veldig morsom og pratsom, og hun har en veeldig rar latter! Vi tok en frappechino, og snakket litt om hva jeg kunne forvente av dette året, hva som kunne skuffe meg osv. Forskjellene fra Norge, og litt om vertsfamilien. Hun hadde også med seg ei venninne fra Kina, så da vi skulle dra måtte jeg ta bilde av henne mens hun sto å "leste" ei bok inne på et bibliotek. hehe... Resten av dagen slappet vi av, og de viste meg litt rundt. Vi spilte også mye uno ;)

Day 3: (idag) Vaffler med sirup til frokost, veldig sunt her ja :) Utover dagen dro meg og Dana til Higley High for å møte councelor`en for å finne ut hvor mange fag, og hvilke fag jeg skulle ta. Jeg ble en Junior, så det er litt kjedelig at jeg ikke får oppleve graduation, men pytt pytt! :) Vi fikk litt omvisning, men jeg får ikke bøker før imorgen eller om et par dager. Til det jeg har sett til nå, er skolen veldig fin! :) Etter det, reiste meg, Dana, og Erin på Target, for å handle inn noen små ting til skolen og hjemme. Nå skal meg og Erin spille uno igjen, tror noen er hekta! -Erin alså ;) 

Her er noen bilder fra de første dagene:











Noen bilder ble feil veg, men bare snu pc`en din ;)


7 kommentarer:

  1. Thumbs up for deg!!:) Frykta et lite øyeblikk at det ikkje blei noe blogg..men joda;) Veldig bra! Ser ut som du har det greit så langt:)!!
    Har familien skilpadde???

    SvarSlett
  2. Hurra for blogginlegg, Hilde! No vart eg nøgd! ;) Ser jo ut som om du har det topp så langt, så dette blir nok eit heilt supert år! Godt å sjå at norge-tskjortene alt er på! Gleder meg allerede til neste innlegg! Du må du seie i frå når du er klar for skyping! Trur forresten at du og dei kalkunane (?) kan bli svært gode venner! ;)

    Stor klem

    SvarSlett
  3. hahaha, har du penny du også ! Hun ler som et esel! Jeg bor i Mesa btw så jeg har henne som områdsrepresentant jeg også ! :)

    SvarSlett
  4. Jaaa! :p Da skal du også kanskje møtes på lørdag? :) åå, hvor er mesa? Langt ifra meg? :)

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. ingeborglieen.blogg.no11. august 2011 kl. 22:44

    Jaa, det tror jeg ! :) Hmm, jeg vet ikke hvor du bor ? men familien min heter Guilliam :)

    SvarSlett
  7. Hehe, glemte å si det, men det er i Gilbert :)

    SvarSlett