tirsdag 6. september 2011

California!

Kom hjem igår etter en fantastisk tur til drømmestaten! :D

Nydelig solnedgang på vegen bort..


Vi plana å dra på fredag etter skolen, men ettersom det bare var kvinnfolk som styrte turen denne gangen, så fikk vi ikke somlet oss avgårde før 5. Vi kom oss ut på high-way`en, og hadde en 6 timers lang kjøretur forran oss! Men det hadde ingen inflytelse på smilet vertfall! :) Etter en del søvn, latter, jentesnakk og morsomme historier, krysset vi endelig grensa til California! :D Og da hadde jeg selfølgelig klart å lovet bort min "gode" kordinasjonsevne, jeg skulle nå styre GPS`en.. For de som kjenner meg godt så er ikke dette min beste side kanskje!? Men vertfall, vi klarte å surre oss bort i det villeste av det villeste! MEN, dette var faktisk ikke min feil, mohah! Vi lette etter ChickÀfilèt, for Dana hadde lovet Erin at vi skulle spise der. Så vi kjørte rundt, jeg kan desverre ikke si hvor vi var fordi det vet jeg ikke, hehe. Ingen ville egentlig gå ut av bilen, for denne plassen var det ordboken kaller EKKEL!! Men tøffe nordiske jenter gjør vell ingenting av å trø ut av sin comfort zone!? Så jeg spurte etter resturanten, men ingen hadde hørt om den. I bilen var nå 1 stk lei Erin, 2 stk frustrerte kvinnfolk, 1 stk tissetrengt hund og en trøtt  Holden. Vi kjørte rundt i ødemarka der, og Dana mener vi burde prøve å komme oss ut herfra så fort som mulig, kunne ikke vært mer enig! Men da vi tar en U-sving, står det et skilt rett forran oss: JESUS IS GOD! Så sant så sant! Vår lille redning i denne stund, hehe ;) Rundt 11-12 tida var vi endelig kommen frem til kjære "aunt" og "uncle", og sovnet fort med et smil om munnen. :)





Meg og min kjære bestevenn, eller vi får se hvordan det går etter denne turen, prøver og ordne opp i det..


Neste dag var det tid for Shopping, hater det! Neida, tror det er fare for at det blir en hobby her borte, hehe ;) Vi var på NEX, som står for Navy exchange. Det var kuuult! Dette er på en måte et handlesenter, men det er kun for folk med tilhørelighet til marinen, og heldige som vi var, så var vår kjære "aunt" Peggy gift med en som jobbet for marinen! My lucky day :) Levis bukser til 150 kr (!!!), og en haug (!!) med andre klær er nå i mine hender, en stk glad Hilde. :-D  Resten av dagen gikk til avslapping og bli litt bedre kjent med plassen. Så fint der, utrolig!


Søndag, var det tid for mere shopping (bare ignorer dette mannfolk(pappa)). Så billig at det er farlig! Etter en runde med shopping, reiste vi rundt i byen litt, for så og kjøre opp til et utsiktspunkt der du kan se hele havna og litt til! ahh.. :D






Så reiste vi for å spise middag på en amerikansk diner, kan ikke si annet enn KULT! Må bare få med en liten detalj her; de har egen pølse sang, så visst du bestiller pølse, så kommer de og synger en sang bare for deg! haha, så onkel`en måtte jo selfølgelig vise oss det, så han bestilte pølse! Nær døden opplevelse, av latter altså! Morsomste på lenge! ;)







Etter middagen, reiste vi til en kjendt park med mange hus fra forskjellige land. Fant mitt skjønne lille norske hus!! Ingen fare for at de ikke setter nok fokus på vikingene vertfall, hehe. :) Men da vi kom så hadde de egentlig stengt, men døra var bare åpen fordi de hadde et møte der inne. Så med det første ble vi jaget ut av en mann som sikkert var i sine 90`s (kan krysse det av listen "to do før jeg dør") haha, neida. Men så sa Peggy til de at jeg var norsk, og han bare "Come on in, we got a real one!". Ekte norsk vare rett og slett.


 Kjempe fint, haha..

På mandag var det tid for avreise :( Dagen gikk til pakking og rydding, så ikke så mye og fortelle desverre. Da vi skulle dra ble jeg tilbudt huslyd for et år på college der borte, hehe, vurderes sterkt! I 12-1 tida fikk vi dradd oss ut på vegen igjen, og borte vi ble! IGJEN! haha, en 2 timers lengre kjøretur en det vi hadde trengt gjr vell ingenting!? Trenger vell ikke engang nevne at det både var kvinnfolk bak rattet og GPS`en.. 
Men i godt selskap gjør det vell ingenting! :) Blir bare mer og mer glad i min kjære vertsfamilie! :)
På vegen hjem møtte vi på Mr. Sandstorm, Mrs. Lyn og Mr. Torden! Og her er det ikke småtterier, viss det først lyner så gjør det det også! Godt vi var inne i bilen! :) Fikk også sett "sand-dyner" (bare for å fornorske ordet litt) på vegen hjem, kjempe tøft! :)






California anbefales på det sterkeste! Og vi skal snart tilbake også, gleder meg allerede! ;-D

Legger heller ut flere bilder på facebook, for det tar en halv evighet og få lastet de opp her. Skal se om jeg får gjort det imorgen :)


- Hilde

2 kommentarer:

  1. Det virker som om du leve i ein drøm, Hilde! :) Ser ut som om du har hatt det heilt supert i California! Savne deg! Klem <3

    SvarSlett
  2. Så fantastisk! Dette har du drømt om, koser meg på dine vegne Hilde!!!!! Pappa

    SvarSlett